نوشابه انرژی زای ویتامین C

نوشابه انرژی زای ویتامین C با تحریک متابولیسم بدن و تزریق کافئین، کربوهیدرات و انواع ویتامین ها به بدن باعث افزایش عملکرد اندام های بدن شده و در مدت زمان کوتاهی حس نشاط و سرزندگی را به ارمغان می آورد. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. این ویتامین همچنین در بهبود بیماریهای قلبی و عروقی موثر می باشد. همچنین ویتامین C به بدن در جهت جذب مواد معدنی نیز کمک می نماید.

این نوشابه ها عموما حاوی انواع ویتامین های گروه ب ، ویتامین سی و کافئین می باشند. که در ادامه به نقش این مواد بر بدن انسان می پردازیم :

ویتامین C

یک گرم ویتامین C در روز می تواند ریتم سوخت و ساز بدن را تسریع بخشد و به بدن کمک می کند تا با بیماریهای عفونی با حداکثر توان مبارزه کرده و در مدت زمان کوتاه تری بر آنها غلبه کند ، برعکس عدم توانایی بدن در جذب ویتامین C باعث افزایش شدت عفونت و مدت زمان درگیری با آن می شود.

مصرف کم ویتامین C می تواند باعث کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها، کاهش توانایی بدن در درمان زخم ها، موهای خشک و ترک خورده، التهاب لثه ها، خونریزی بینی، افزایش وزن بدلیل کاهش سوخت و ساز، پوست خشک و خشن، مفاصل دردناک و ورم کرده و … شود.

اطلاعات متفاوتی درباره رابطه ویتامین C و بیماری های قلبی وجود دارد. برخی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف ویتامین c به همراه ویتامین E خطر ابتلا به بعضی از انواع بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.البته تنها مدرک قطعی که درباره خواص این ویتامین وجود دارد، این است که ویتامین c برای رشد و ترمیم بافت های بدن، درمان زخم ها و جای زخم و همچنین ترمیم و حفظ سلامت غضروف های استخوانی، استخوان و دندان ها مفید می باشد.

ویتامین C چه نقشی را در بدن ایفا می کند؟

ویتامین C نقش مهمی را در جریان فعل و انفعالات بدن ایفا می کند که عبارتند از :

  • سلامت پوست و ساخت کلاژن (جهت التیام زخمها)
  • مقاومت علیه عفونت های بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ساخت هورمون های بدن
  • متابولیسم چربی و پروتئین
  • عملکرد ماهیچه ها و سلولهای عصبی
  • شکل گیری استخوان
  • محافظت در برابر بیماریهای قلبی و عروقی
  • هماهنگ سازی جذب آهن و مواد معدنی توسط بدن

ویتامین C در چه موادی یافت می شود؟

ویتامین C در سبزیجات ، میوه ها و آبمیوه ها یافت می شود ، از جمله سبزیجات و میوه‌هایی که سطح ویتامین C در آن‌ها بالا است می‌توان به مواردی مانند طالبی، پرتقال، لیمو ،کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، تمشک، آناناس، انبه و پاپایا اشاره کرد.نحوه آماده سازی سبزیجات به هنگام مصرف تاثیر بسیار زیادی را در ماندگاری ویتامین C ایفاء می کند.

نیاز روزانه ما به ویتامین C به چه میزان است؟

برای افراد بالغی که سالم هستند و دارای بیماری خاصی نمی باشند: ۱۱۰ گرم در روز ویتامین C لازم است.

چه کسانی به مقدار بیشتری ویتامین C نیاز دارند :

  • افراد باردار
  • ورزشکاران
  • افراد مبتلا به بیماریهای خاص
نوشابه انرژی زای ویتامین C
نوشابه انرژی زای ویتامین C

چه زمانی ممکن است ویتامین C کمتری به بدنمان برسد؟

معمولا افراد هنگامی که در مسافرت به سر می برند برای مدتی ویتامین C کمتری به بدنشان می رسد زیرا زمان کمتری را برای مصرف میوه اختصاص می دهند به همین دلیل در این زمان ممکن است بدن شما ویتامین C کمتری دسترسی داشته باشد و با کمبود مواجه شود که می توانند به راحتی با استفاده از نوشابه انرژی زای ویتامین C این کمبود را جبران نمایند.

همچنین افرادی که دارای رژیم های سختی هستند و در این رژیم های غذایی،مصرف برخی میوه ها از اهمیت کمی برخوردارند ، در نهایت ممکن است با کمبود ویتامین C مواجه شوند .هنگامی که ویتامین C کمتری به بدن برسد باعث می شود که شما در ناحیه دهان و لثه خود مشکلات بسیاری را احساس کنید و همچنین دچار خستگی شوید.

افرادی که عادت به کشیدن سیگار دارند نیز باید مصرف ویتامین C را افزایش دهند. زیرا نیکوتین موجود در سیگار چرخه بدن را مختل می کند و نیاز به ویتامین C برای مقاومت دندان ها و بدن بیشتر احساس می شود.

عوارض جانبی و خطرات مصرف بیش از حد ویتامین C

عوارض و خطرات جدی بدلیل مصرف زیاد ویتامین C بسیار نادر بوده چراکه بدن میزان زیاد ویتامین C را دفع کرده و آن را ذخیره نمی کند. با این حال مقادیر بالای 2000 میلی گرم در روز توصیه نمی شود چرا که این میزان باعث ناراحتی معده و اسهال، سوزش معده و حتی در بعضی موارد سنگ کلیه می شود.

ويتامين B2

ترس يا حساسيت نسبت به نور (فتوفوبيا)، سوزش، خارش و اشك ريزش چشم، كاهش شفافيت بينايي و درد و سوزش لب‌ها و زبان از جمله مهم‌ترين نشانه‌هاي كمبود ويتامين B2 است. در مواقعي كه شدت كمبود ويتامين بالا باشد، بروز مشكلاتي مثل شكاف و ترك خوردگي لب، شكاف در پوست گوشه دهان و شقاق گوشه لب ها، ضايعات پوستي، زبان متورم ارغواني و افزايش رشد مويرگ‌هاي اطراف قرنيه چشم نيز ديده مي‌شود.

ويتامين B6

ويتامين B6 در بدن نقش مهمي داشته و كمبود آن موجب مشكلات پوستي و عصبي در فرد مي‌شود و زماني كه بدن فرد اين ويتامين را به ميزان كافي ذخيره نكرده باشد، دچار علائمي مانند ضعف، بي‌خوابي، نوروپاتي محيطي، التهاب زبان، التهاب حفره دهان و اختلال ايمني سلولي خواهد شد.

ویتامین B3

ویتامین B3 یا نیاسین در سلامت قلب و عروق، تنظیم کلسترول خون، تقویت مغز، داشتن پوستی سالم، پیشگیری و درمان دیابت مؤثر است. مطالعات جدید نشان می‌دهند مصرف بیش‌از حد داروها و مکمل‌های نیاسین، عوارضی همچون سردرد، سرگیجه و فشار خون پایین به‌ دنبال دارد. این ویتامین در کاهش کلسترول بد خون (LDL) نیز مؤثر است، از این رو برخی از پزشکان برای کاهش کلسترول خون آن را همراه با داروهای استاتین تجویز می‌کنند.

#نوشابه انرژی زای ویتامین C# ویتامین C# ويتامين B2# ويتامين B6# ویتامین B3# مصرف کم ویتامین C چه عوارضی دارد# ویتامین C در چه موادی یافت می شود# چه کسانی به مقدار بیشتری ویتامین C نیاز دارند# عوارض جانبی و خطرات مصرف بیش از حد ویتامین C#
1400/11/16

صاحب نظر باشید !

با نظراتتان به بهبود عملکرد شرکت پرتو تجارت رادین کمک میکنید