پودر بیس نوشابه انرژی زا و مواد تشکیل دهنده آن

یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده ی نوشابه های انرژی زا ویتامین ها و کافئین موجود در این نوشیدنی ها می باشد.

ویتامین ها از عوامل اساسی زنده بودن، رشد و نمو و سوخت و ساز بدن به شمار می روند. ویتامین ها نقش بزرگی در تعادل غذایی و حفظ سلامت بدن دارند.نیاز روزانه به ویتامین ها بسته به طبیعت و خصوصیات هر شخص متغییر می باشد. برای مثال برای افراد درشت اندام و عضلانی و یا افراد بیمار نیاز به ویتامین ها معمولا افزایش می یابد.

نوشابه انرژی زا
نوشابه انرژی زا

ویتامین‌های B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش حیاتی و مهمی در فرآیند سوخت و ساز یا متابولیسم سلولی در بدن انسان ایفا می کنند.ویتامین‌ های گروه B از هشت نوع ویتامین محلول در آب تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ها نقشی اساسی و بخصوص در سلامت دارند. با این حال، در مجموع می‌توان گفت که این ویتامین‌ها به بدن کمک می‌کنند تا غذا را به انرژی تبدیل کرده (سوخت و ساز) و سلول‌های خونی جدید بسازد. ویتامین‌ های گروه B همچنین در حفظ سلامت سلول‌های پوست، مغز و سایر بافت‌های بدن نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، ویتامین B3 یا نیاسین، ویتامین B5 یا پنتوتنیک اسید، ویتامین B6 یا پیریدوکسین، ویتامین B7 یا بیوتین، ویتامین B9 یا فولیک اسید و ویتامین B12 یا کوبالامین، انواع ویتامین ب را تشکیل می‌دهند. به مجموع این ویتامین‌ها با یک دیگر ویتامین ب کمپلکس به انگلیسی vitamin B complex گفته می‌شود.

پودر بیس انرژی زا شرکت وگا چین با دارا بودن پنج گروه از ویتامین های ب منبع بسیار خوبی برای تامین بخشی از نیاز روزانه بدن می باشد.

همچنین با دارا بودن میزان استاندارد کافئین در این پودر سبب ایجاد تحریک مغز و سیستم عصبی مرکزی ، به شما کمک می‌کند تا هوشیار باشید و از بروز خستگی نیز جلوگیری می‌کند. به گفته مورخان، سال ۲۷۳۷ قبل از میلاد، بشر برای اولین‌بار تهیه و نوشیدن چای را آغاز کرد. طبق گزارش‌ها، قهوه سال‌ها بعد توسط یک چوپان اتیوپیایی کشف شد.

کافئین به طور طبیعی در دانه‌ها یا برگ گیاهان خاص یافت می‌شود. سپس این منابع طبیعی برای تولید غذاها و نوشیدنی‌های کافئین‌دار برداشت و فرآوری می‌شوند.

در اینجا مقادیر کافئین در هر ۲۲۷ گرم (۲۴۰ میلی‌لیتر) برخی از نوشیدنی‌های محبوب پیش‌بینی شده است:

  • اسپرسو : ۲۴۰-۷۲۰ میلی‌گرم
  • قهوه : ۱۰۲-۲۰۰ میلی‌گرم
  • نوشیدنی‌های انرژی : 320 میلی‌گرم
  • چای دم کرده : ۴۰-۱۲۰ میلی‌گرم
  • نوشابه : ۲۰ تا ۴۰ میلی‌گرم
  • قهوه بدون کافئین : ۳-۱۲ میلی‌گرم
  • هات‌چاکلت : ۲-۷ میلی‌گرم
  • شیر کاکائو : ۲-۷ میلی‌گرم

کافئین باعث افزایش دوپامین (یک پیام‌رسان مهم مغز است که بر انگیزه، حافظه، توجه و تنظیم حرکات بدن تاثیر دارد) و نوراپی‌نفرین (هورمون استرس) می‌شود. افزایش سطح این دو هورمون به نفع شما و عملکرد مغز شماست. یک مطالعه جدید نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه کافئین‌دار در روز را با کاهش ۴۵٪ خطر خودکشی مرتبط دانسته است. نتایج بررسی‌های دیگر حاکی از آن است که خطر ابتلا به افسردگی با مصرف کافئین تا ۱۳٪ کاهش می‌یابد. علاوه بر این، نوشیدن بین سه تا پنج فنجان قهوه در روز نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون را به میزان ۲۸ تا ۶۰٪ کاهش دهد.

به دلیل توانایی تحریک سیستم عصبی مرکزی، کافئین ممکن است سوخت و ساز بدن را تا ۱۱٪ و چربی‌سوزی را تا ۱۳٪ افزایش دهد. از نظر عملی، مصرف ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند به شما کمک کند تا روزانه تا ۷۹ کالری بسوزانید.

مواد تشکیل دهنده نوشیدنی انرژی زا
مواد تشکیل دهنده نوشیدنی انرژی زا

هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، کافئین از چربی‌های بدن به عنوان سوخت استفاده می‌کند. این فرایند به ماندگاری بیشتر گلوکز در ماهیچه‌ها و افزایش توان آن‌ها کمک می‌کند. بعلاوه، این ماده می‌تواند انقباضات عضلانی را بهبود ببخشد و از خستگی زودهنگام فرد جلوگیری کند. به گفته کارشناسان، مصرف کافئین پیش از فعالیت‌های ورزشی، فشار ناشی از انجام حرکات ورزشی را تا ۵/۶% کاهش می‌دهد.

پودر بیس انرژی وگا که به صورت تخصصی برای تولید نوشابه های انرژی زا طراحی شده منبع استاندارد برای تامین کافئین و ویتامین های گروه ب در نوشابه های انرژی زا و ورزشی میباشد.حلالیت بالا، دز مصرف پایین،ایجاد بافت مطلوب نسبی در محصول از مزایای این پودر برای تولید نوشابه های انرژی زا می باشد.

شرکت پرتو تجارت رادین نماینده ی انحصاری وگا چین ارائه دهنده ی انواع پودر بیس انرژی زا و اسانس و رنگ های خوراکی در صنایع نوشیدنی اماده همکاری با تمامی شرکت های تولید کننده نوشابه های ورزشی و و انرژی زا می باشد.

#اجزای تشکیل دهنده ی نوشابه های انرژی زا# مقادیر کافئین مورد نیاز بدن# پودر بیس انرژی زا شرکت وگا چین# نوشابه های انرژی# ویتامین# کافئین# ویتامین‌های B# سوخت و ساز یا متابولیسم سلولی در بدن انسان#
1400/8/3

صاحب نظر باشید !

با نظراتتان به بهبود عملکرد شرکت پرتو تجارت رادین کمک میکنید