مالتودکسترین

یکی از مشتقات اصلاح شده نشاسته و پلیمری قندی از تجزیه نشاسته،ذرت،گندم،سیب زمینی یا برنج بدست می آید و از هیدرولیز نشاسته ذرت حاصل شده ، مالتودکسترین با DE پایین به شکل پودر سفید ، سبک و با طعم شیرینی ملایم و دارای چگالی 300 تا 450 کیلوگرم بر متر مکعب است همچنین دارای مصارف گسترده ای در صنایع غذایی،مکملهای ورزشی ، دارویی ، شیرینی و شکلات ، بستنی ، نوشیدنی ها و... می باشد.

مالتودکسترین به عنوان یک افزودنی مواد غذایی Food Additive مورد استفاده قرار می گیرد.این محصول به راحتی در آب حل می شود و اثر قهوه ای نمودن کمتری نسبت به شربت گلوکز دارد. این کالا هم بصورت پودری و هم بصورت مایع وجود دارد.

مالتودکسترین
مالتودکسترین

کاربرد مالتودکسترين در صنايع غذايي:

مالتودکسترین در مقایسه با نشاسته خام حلالیت بالایی داشته و در آب سرد حل می شود و پس از حل شدن دارای ویسکوزیته پایینی بوده و رقیق است ولی اگر در حالتی باشد که کنسانتره بالایی داشته و غلیظ باشد ، حالت ژله ای پیدا می کند.

نوشیدنی ها:

افزودن مالتودکسترین سبب افزایش میزان پایداری دیسپرسیون نوشیدنی مانند صمغ ها و کاکائو،ایجاد احساس دهانی مطلوب،شفاف کردن نوشیدنی،عدم پوشانندگی طعم ها و مشارکت در پایداری محصولات می شود.

مالتودکسترین توانایی تشکیل ژل و نگهداری آب را دارد. بنابراین در صنعت به عنوان بهبود دهنده بافت با تشکیل ژل، نگهدارنده آب و جایگزین چربی به کار می رود.

از جمله ویژگی های کاربردی مهم در سیستم های غذایی شامل افزایش حجم، ایجاد بافت و بدنه، تشکیل فیلم، اتصال به اجزای ایجاد کننده طعم و چربی، محافظت در برابر اکسیژن، براق کنندگی سطحی، کمک به پخش شوندگی و انحلال پذیری، کنترل انجماد و ممانعت از کریستالیزاسیون و ایجاد ویژگی های گسترش پذیری در محصول می باشد.

شفاف کردن نوشیدنی با استفاده از مالتودکسترین
شفاف کردن نوشیدنی با استفاده از مالتودکسترین

مالتودکسترین در مقایسه با هیدروکلوئید های خوراکی مهم دیگر ارزان تر می باشد و حالت محلول آن یک طعم ملایم و احساس دهانی لطیف دارد.مالتودکسترین در فهرست مواد غذایی “به طور کلی به عنوان یک ماده بی خطر” توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است.این ماده که شبیه جامدات شربت ذرت می باشد، مستقیماً در روده جذب می شود و باعث افزایش سطح قند خون و انسولین می شود.

چندین مطالعه نشان می دهد، که مالتودکسترین می تواند با جلوگیری از رشد تومور و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. این امر به دلیل چگونگی تخمیر مالتودکسترین در داخل روده است که به عنوان یک عامل تقویت کننده و ماده ضد تومور عمل می کند.به طور کلی، مالتودکسترین بر روی هضم تأثیر مثبت دارد.

#مالتودکسترین# مشتقات اصلاح شده نشاسته# پلیمر قندی# مالتودکسترین با DE پایین# مکملهای ورزشی# دارویی# شیرینی و شکلات# بستنی# نوشیدنی# افزودنی مواد غذایی# ویسکوزیته پایین# پایداری دیسپرسیون نوشیدنی# بهبود دهنده# شفاف کننده نوشیدنی#
1400/5/30

صاحب نظر باشید !

با نظراتتان به بهبود عملکرد شرکت پرتو تجارت رادین کمک میکنید