تاریخچه و معرفی استار باکس

استارباکس، شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی است، نخستین کافی‌شاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده‌ای به نام گوردون بوکر که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند کار خود را آغاز نمود. نقطه اشتراک این سه تن علاقه بسیار آن ها به چای و قهوه بود. مشوق این سه نفر در راه‌اندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش می‌رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی بودادن قهوه را به آنها آموزش داد. این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.

کافه های استارباکس نوشیدنی های گرم و سرد، قهوه های مایع خرد شده به نام VIA، اسپرسو، کافه شیرینی پزی، چای های پر از برگ ، شیرینی و میان وعده هایی از قبیل چیپس و کراکرها را سرو می کنند .همین طور فروشگاه های استارباکس بسیاری از اقلام غذای بسته بندی شده ، ساندویچ های گرم و سرد و نوشیدنی هایی از جمله لیوان ها و چاشنی ها را می فروشند. از همین رو استار باکس یکی از محبوب ترین برندها در بین مردم است و طرفدارای زیادی دارد.

 استار باکس
 استار باکس

در اوایل دهه ۱۹۸۰، استارباکس در سیاتل علی رغم رکود اقتصادی سود بسیار زیادی داشت . این شرکت در اوایل دهه ۱۹۹۰ با ورود به کالیفرنیا، رونق اقتصادی را تجربه کرد. اولین محل استارباکس در خارج از آمریکای شمالی در سال ۱۹۹۶ در توکیو افتتاح شد. این شرکت روزانه بین سال های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ به طور متوسط دو مکان جدید را تاسیس کرده است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۸٫۲۱۸ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود.

از نظر بسیاری از قهوه دوستان، قهوه استارباکس بهترین قهوه در نوع خود می باشد. استارباکس یکی از بزرگ ترین کمپانی های زنجیره ای دنیاست و کمتر کسی است ک نام آن را نشنیده باشد. دفتر مرکزی این کمپانی مشهور آمریکایی در شهر سیاتل واشنگتن قراردارد.

قهوه استارباکس
قهوه استارباکس

داستان نام گذاری استارباکس

بالدوین ، بوکر و سیگل حساسیت بسیاری در انتخاب نام کمپانی داشتند. مشاوران به آن ها پیشنهاد کردن که بهتر است اسمی که انتخاب می کنند با St آغاز شود زیرا دارای تحکم است و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. پس از پیشنهاد های فراوان بالاخره آن ها اسم استارباکس را برگزیدند که بر گرفته از یک رمان به نام موبی دیک بود. آن ها بار ها اشاره کرده بودند که هدف آن ها از انتخاب این اسم صرفا جذابیت آن بود و قصد دیگری نداشتند.

وقتی به Starbucks فکر می کنید، احتمالاً دو چیز به ذهن شما خطور می کند. اول قهوه عالی دوم، آژیر. پس این دوشیزه به یاد ماندنی که از زمان پیدایش ما به اشکال مختلف با ما بوده کیست؟ او زاییده افکار تری هکلر، هنرمند و شریک خلاقانه گوردون بوکر، یکی از بنیانگذاران استارباکس است.

تاریخچه لوگوی استارباکس (Starbucks)

اگربه سال 1971 برگردید. تری و بنیانگذاران ما با الهام از نزدیکی سیاتل به Puget Sound و ریشه های دریانوردی صنعت قهوه، نامی را به این شرکت داده بودند، اما برای ادامه دادن به آن به نمادی نیاز داشتند. تری کتاب‌های قدیمی دریایی را جست‌وجو کرد تا اینکه تصویری توجه او را جلب کرد - آژیر، یک پری دریایی دوقلو اغواکننده از اساطیر یونانی را به تصویر می‌کشید که ملوانان در حال عبور را با آهنگ دلربایش به فنا می‌کشاند و باعث غرق شدن کشتی‌هایشان می‌شد. ملوان‌ها مجبور بودند کشتی‌های خود را در سواحل جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی ترک کنند که آن را جزیره استارباک نیز می‌نامیدند.

تاریخچه لوگوی استارباکس از آغاز تأسیس این برند، دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اما ماهیت او یکسان است. او گیرا، مرموز و به قول تری، "استعاره ای عالی برای آواز آژیر قهوه است که ما را به سمت فنجان می کشاند."

Starbucks
Starbucks

در سال 1987، زمانی که هاوارد شولتز بنیان گذار کمپانی Il Giornale استارباکس را تصاحب کرد، تصمیم گرفت لوگوی شلوغ و پیچیده‌ی استارباکس، منظم و بیزینسی‌تر شود. تری طرح جدیدی ارائه کرد که لوگوی شرکت ها را ادغام کرد. رنگ سبز جایگزین رنگ قهوه ای شد و آژیر ظاهری مدرن به خود گرفت (با نام کوتاهتری که او را احاطه کرده بود). با رشد سریع استارباکس، به مرور زمان لوگوی آن نیز تکامل یافت. در سال 1992 ما او را به ستاره نمایش تبدیل کردیم و در سال 2011 او به آژیر امروز تبدیل شد.علیرغم تمامی تغییرات چشمگیری که در طراحی اتفاق افتاد، تصویر پری دریایی در لوگوی این شرکت کماکان حفظ شده است.

آن‌ها با تمام وجود می‌خواستند که استارباکس با گوشه گوشه‌ی جهان ارتباط برقرار کند. در حال حاضر لوگوی استارباکس تبدیل به یکی از شناخته‌ شده‌ترین لوگوها در جهان شده است.

در هر فنجان قهوه داستانی وجود دارد. از کیفیت خاک گرفته تا عطر و طعم محصولات تا مدت زمان برداشت محصول، هر قهوه حس مکان خود را بیان می کند و نحوه رشد و پرورش آن را نشان می دهد.

ما این داستان ها را با یک سری قهوه های کمیاب از سراسر جهان زنده کرده ایم. در سال 2004 بهترین قهوه تک منشا خود را به عنوان Black Apron Exclusives™ به مشتریان ارائه دادیم و در سال 2010 این برنامه به Starbucks Reserve® تبدیل شد. ما قهوه را از مکان‌های دورافتاده و ناهموار مانند جزایر گالاپاگوس و آتشفشان کوه برومو در جزیره جاوه اندونزی به نمایش گذاشته‌ایم.

این قهوه‌های فوق‌العاده که در دسته‌های کوچک در رستوران‌های استارباکس رزرو، در سرتاسر جهان برشته شده‌اند، خوشمزه و به زیبایی ارائه می‌شوند. فروشگاه‌های Roasteries و Starbucks Reserve مکان‌های عالی برای نوشیدن فنجان‌های منحصر به فرد و کشف داستان منحصربه‌فردی هستند که هر کدام تعریف جداگانه ای دارند.

در سال 1995 اولین قهوه استارباکس در بسته بندی های چاپ شده با گرافیک های رنگارنگ به جای یک کیسه ساده فروخته شد. این بسته‌های جدید "Rollstock" فقط چشم نواز نبودند، آنها بوم بزرگتری را برای به اشتراک گذاشتن داستان منحصر به فرد هر قهوه از طریق تصاویر و کلمات به ارائه می کردند.امروزه مشتریان می توانند از جزئیات بسته بندی قهوه چیزهای زیادی یاد بگیرند: نحوه برشته شدن آن، مشخصات طعم آن، حتی کمی درباره تاریخچه آن. اگر می دانید کجا باید نگاه کنید، سرنخ هایی از داستان آن در همه جا وجود دارد.

در سال 1993، نوشیدنی‌های ترکیبی سرد در کالیفرنیای جنوبی آفتابی محبوب بودند، اما ما در منوی غذایی استارباکس چنین نوشیدنی‌ وجود نداشت. بسیاری با این ایده مخالفت کردند. آنها بیشتر شبیه میلک شیک بودند تا نوشیدنی های قهوه، اما شرکای فروشگاه های محلی این را فرصت دیدند. آنها یک مخلوط کن خریدند، آزمایش کردند و اولین دستور را به بخش نوشیدنی ما آوردند.نمونه‌های اولیه توده‌ای بودند و به اندازه کافی شیرین نبودند، اما در نهایت به لطف شرکای فروشگاه‌های کارآفرینی که به ایده‌شان پایبند بودند و آن را با مشتریان آزمایش کردند، همه چیز را درست کردیم.

نام نوشیدنی جدید خود را بر اساس محصولی که از Coffee Connection به ارث برده بود نامگذاری کردیم. "فراپوچینو"

ما اولین طعم های خود را، قهوه و موکا، در بهار 1995 معرفی کردیم، و آنها فوراً مورد استقبال قرار گرفتند. ما که از محبوبیت آن در فروشگاه ها جسارت یافته بودیم، سال بعد فراپوچینوی بطری شده را در راهروی مواد غذایی عرضه کردیم.

فراپوچینو
فراپوچینو
Frappuccino
Frappuccino

در اوایل سال 2003، پیتر دوکز و یک تیم کوچک در "آزمایشگاه "، یک فضای تحقیق و توسعه امن که تلاقی بین آشپزخانه یک سرآشپز و زمین بازی یک دانشمند، در مرکز پشتیبانی استارباکس بود، گرد هم آمدند.این گروه دستور العمل های فصلی برای Eggnog Latte و Mocha نعناع فلفلی تهیه کرده بودند و می خواستند نوشیدنی جدیدی را به خط پاییزی اضافه کنند. آنها با بررسی ایده‌هایی برای نوشیدنی اسپرسوی پاییزی، از یک چنگال پای کدو تنبل و سپس یک جرعه اسپرسو داغ نمونه‌برداری کردند تا بفهمند کدام طعم پای بهترین مکمل قهوه است. آنها شروع خوبی داشتند.

آنها سه ماه بعدی را صرف ساخت نمونه اولیه نوشیدنی کردند و به دستوری رسیدند که در آن از سس ادویه کدو تنبل با دارچین، میخک و جوز هندی دست ساز با اسپرسو و شیر بخار پز استفاده می شد و با خامه فرم گرفته و کمی رویه پای کدو حلوایی تمام می شد. ما نوشیدنی را در 100 فروشگاه آزمایش کردیم و در یک هفته متوجه شدیم که یک برنده داریم.

در پاییز 2004، ما Pumpkin Spice Latte را در سراسر فروشگاه های ایالات متحده عرضه کردیم - و یک سنت فصلی جدید متولد شد.

قهوه موکا
قهوه موکا

امروزه برند استارباکس با بیش از هزار شعبه در سراسر دنیا یکی از محبوب ترین کافه های دنیا به شمار می رود که امروزه دارای منوی کاملی از صبحانه، کیک و کوکی های خوشمزه می باشد.این برند که امروزه کمتر کسی است که با شهرت آن آشنا نباشد توانسته طیف وسیعی از محصولات فروشگاهی را در کارخانه های خود تولید کرده و در سرارسر دنیا به فروش رساند.

ما در آزمایشگاه پرتو تجارت رادین با فرمولاسیون و مواد اولیه ی با کیفیتی که واحد بازرگانی شرکت به طور مستقیم وارد می کند در تولید نوشیدنی های با کیفیت و متفاوت از نظر طعم و مزه در کنار صنعت نوشیدنی کشور فعالیت مستمر داریم و آماده ی ارائه ی خدمات شایسته و متفاوت به تولید کنندگان این صنعت می باشیم.

#تاریخچه ی استار باکس# قهوه ی استارباکس# قهوه موکا#
1401/6/2

صاحب نظر باشید !

با نظراتتان به بهبود عملکرد شرکت پرتو تجارت رادین کمک میکنید